dijous, 26 de juny del 2014

Mandala





Pel meu aniversari m'han regalat un mándala. Aquí en teniu la foto.  La paraula mándala és, com és habitual als rituals hinduistes i budistes, sànscrit i significa cercle. Normalment es coneix amb la pronuncia plana (mandala) en català. És un espai sagrat, un cosmos que representa l'univers i té un ús molt concret: serveix per concentrar-se i meditar.

La nostra cultura no és al·liena al poder espiritual del mandala, tenint com exemples els pantocrators romànics o les rosasses de les catedrals gòtiques.


En primer lloc algunes persones utilitzen els mandales mentres els crean o pinten de colors. El fet de concentrar-se en dibuixar-los ja provoca un estat de la ment equil·librat i tranquil. 

En segon lloc, una vegada acabat, el mandala serveix per mirar-lo fixament, deixant anar tot pensament i concentrant-ne l'atenció. Com és complert i és un cercle, té el poder d'equil·librar la ment, de proporcionar uns minuts de pau, de silenci i tranquil·litat.

I per últim el mandala t'acompanya allà on l'hagis penjat. Crea un espai al seu voltant, una onda que ordena els objectes propers. Jo me l'he penjat del capçal del llit, i el miro abans de dormir i quan em llevo.

अनुगृहीतोऽस्मि
gràcies

2 comentaris:

Mar ha dit...

Què bé que t'agradi Belén!!!!!! Estava entre això i un vano... però com jo mai et veig amb vano... A mi els mandales m'encanta mirar-me'ls i fer-los!!!!! I per una dona que és apassionada del ioga com tu, em va convèncer. Que el desfruitis i n'oblidis que aquest representa la flor de la vida, i tu ets una gran enamorada de la vida. Petons mil, i abraçada ben forta.

Cristina ha dit...

Mar, el vano no m'hagués agradat tant. Com dius no en faig servir. Ė s un objecte per fer vent que provoca en el cos una pujada de la temperatura pel moviment constant de la mà. Quan més ets ventes, més calor tens.