dissabte, 21 de febrer del 2015

Una recepta fàcil però que queda molt resultona




INGREDIENTS PER A 4

• 1 conill tallat a trossos
• 4 cullerades de melmelada de taronja
• 1 cullerada de gingebre mòlt
• 1 branquilló de romaní
• 1 rajolí d'oli d'oliva
• 1 rajolí de vi blanc
• Sal i pebre mòlt



ELABORACIÓ

1. Introdueix la melmelada de taronja, el gingebre, l'oli d'oliva, la sal, el pebre i el branquilló de romaní a una safata per enfornar. Afegeix el conill a aquesta barreja i marina'l durant 25 minuts.
2. Pre-escalfa el forn a 180 °C. Aboca el rajolí de vi per sobre del conill. Introdueix-ho al forn a 180 °C durant uns 30 minuts i vés afegint el suc per sobre de la carn.
3. Serveix el conill amb els sucs de la cocció o, si ho prefereixes, amb una salsa de iogurt.


Vaig trobar aquesta recepta a la revista Sabor del Caprabo. Quasi sempre hi trobo cosetes bones en aquesta revista. Em va cridar l'atenció perquè m'agrada el conill però en menjo poc i sempre a la planxa amb all i oli. 
En aquest cas es tracta de donar-li un toc original amb la melmelada de taronja i el gingebre. A la recepta diu de posar-ne mòlt, però jo vaig fer fresc, triturant l'arrel i em va aromatizar molt més el plat.
L'he feta dues vegades, la segona vaig posar una melmelada de taronja amarga de molt bona qualitat, perquè la vaig fer a casa de la meva mare i a ella li havien regalada una d'Anglaterra. Val la pena, doncs el plat em va sortir boníssim.
La primera part és marinar el conill (superfàcil) i la segona és introduir-lo al form i esperar (tirat). No pot sortir malament.
A la primera vegada vaig afegir una mica de brou perque la melmelada era compacta. Però si ho fas amb una bona melmelada més líquida no cal afegir-li.
No vaig fer la salsa de iogurt que recomana perquè trobo que no li pega gens.
És un plat que pots deixar preparat i al dia següent està boníssim!



3 comentaris:

María Fuentes ha dit...

Esta receta tiene muy buena pinta! En tierras sajonas no está bien visto comer conejo (sólo lo venden en sitios muy señalados), aunque la mermelada de naranja seguro que la encuentro! A lo mejor lo hago con pollo (si encuentro, de corral), qué te parece?

Cristina ha dit...

Sí y también puede ser bueno con lomo de cerdo.

María Fuentes ha dit...

Ah pues sí! Probaré :)