dijous, 23 de juliol del 2009

Shukran Bir


Al- salam alecum! 

El meu estimat Per, (Bir en àrab) m'ha fet aquest meravellós regal, fent-lo fer a mà des d'El Caire. La meva relació amb el món àrab ve de lluny. En primer lloc el meu nom és el d'una ciutat de la malaurada Palestina: Betlehem. Per tant és el nom d'una ciutat àrab. L'origen és hebreu, ja que en temps de Crist, allò era Judea. Significa "Casa del pà" és a dir "Forn". Sempre m'ha agradat moltíssim el pa bo.

Quan jo tenia vint-i-pocs anys vaig entrar a formar part del professorat voluntari que ensenyava espanyol als immigrants marroquins. Vaig treballar al centre Bait-al-Taqafa durant un grapat d'anys.

Més tard fent la memòria de màster, vaig escollir com a tema les estratègies d'aprenentatge de la comunitat magrebina. Vaig entrevistar molts estudiants àrabs y em van omplir molts qüestionaris.

Una altra cosa curiosa és que des d'aleshores acostumo a escriure o signar sense les vocals del meu nom. Com per exemple faig en aquest bloc: BLN. Això és perquè en la època que jo vaig descobrir que en àrab no escribien vocals, l'ajuntament de Barcelona feia una campanya publicitaria relacionada amb les etiquetes de l'aeroport BCN i així es com jo vaig trobar la similitut que m'agradava amb la meva ciutat: BLN i BCN.

El Per ha fet grabar en aquest medalló els noms de tota la família. En el següent video us explico quin és cadascú.



1 comentari:

TXABI ha dit...

Vídeo... what vídeo ?
(el penjoll és preciós...).