dimecres, 9 d’octubre del 2013

Pla d'entrenament per escriptors

H. Browne. A Girl Writing


M'agrada ser escriptora, poetissa i narradora, tant o més que ser corredora o lectora.  Tinc un pla d'entrenaments per preparar les curses i les mitges maratons, tinc més o menys un pla organitzat de llibres en sis llengües per llegir i uns terminis que em marca el club de lectura.

Incís: ahir vaig tenir club de lectura i ho vaig passar molt bé gaudint de les opinions i aportacions de tots els membres. Gràcies Ton, Santi, Martes, Contxita, Ingrid, Maria Júlia i Arnau.

Però, en aquest moment no tinc cap tipus d'entrenament com a escriptora. Un temps vaig fer un club d'escriptura on ens feien escriure alguna cosa cada setmana. Actualment no  faig res.

Volem córrer, doncs correm, volem llegir, llegim. Amb l'escriptura és com si la inspiració hagués de sortir sola i ja perfecta. Però, es clar, no funciona.

Per això penso que hauria de buscar un foradet al temps de la setmana per tancar-me a escriure i fer tota mena d'exercicis estilístics i retòrics. Potser d'aquí em sortiria alguna cosa bona.

Quantes vegades per setmana un escriptor ha de seure amb llapis i paper? Quantes hores cada vegada? Quin tipus d'escrits ha de produir com a "exercicis"? Els ha de donar a llegir?  Tot això són preguntes que em faig per tal de poder plantejar-me un pla d'entrenament com a escriptora.

Algú en té un de preparat? Un suggeriment? S'accepten comentaris.