diumenge, 11 d’abril del 2010

Ortigues sota la tomaquera



L'ortiga és una planta bonica, molt verda quan és tendra i plena de sensualitat. Ara amb el bon temps començo a ocupar-me dels testos de la terrassa, trec les males herbes, etc.. i la jardinera de les tomaqueres tenia un cau d'ortigues espectacular. Què fer-ne? Deixar-les és suicida doncs piquen, però em sabia greu treure-les.

Llavors me he recordat que quan vivia a Itàlia un dia vaig veure en una trattoria "Spaghetti alle ortiche". Primer vaig pensar que era una broma, després vaig pensar que ortiche era un fals amic d'ortiga i probablement no volia dir el mateix, tercer vaig pensar que era un nom simbòlic... No, eren ortigues de debó. Les vaig demanar i recordo que em van agradar.

El dinar d'avui ha estat un experiment. Penne e fusili alle ortiche. Per no fer-li mala sang als nens he afegit altres ingredients: tomàquet, all, orenga i butifarra. Pero hi he posat totes les ortigues que he pogut recollir de la tomaquera i he bullit la pasta amb l'aigua verda de preparar-les.

El plat estava per llepar-se els dits, ara de gust de ortigues en tenia poc, saben com espinacs, un gust més suau... la propera collita potser faré una truita.

3 comentaris:

Mar ha dit...

Sí, ja havia llegit algun lloc que es podien menjar. Ben fet. Com les has agafades? Valenta i aventurera sí que n'ets!!!
Un petó Belén

Cristina ha dit...

Les he agafades amb els guants de jardí que faig servir per treure les males herbes. Però eren tan tendres que potser a mà nua no m'haguessin picat.

Nau Côclea ha dit...

visca la pasta a'orticha!! jo ja sabia que tenien gust d'espinac una mica més àcid. Ara que no totes són igualment bones, n'hi ha de millors i de pitjors.
i per tirar una pedra a la sopa de pedres de les receptes, us diré que ara faig puré de verdures amb les parts de les verdures que normalment llencem: la part verda dels porros i les cebes, les fulles de la coliflor i els troncs de les carxofes. surt molt més bona!! més forta, més interessant. I ara que ve la primavera, no costa res sortir un moment a fora i arreplegar quatre borraixes i quatre pixallits per completar.
tot pleee de vitamines!
apa, bon començament de setmana!