divendres, 16 d’abril del 2010

Una Setmana Santa plena d'esquí de fons

Què faig parlant de la Setmana Santa a mitjants d'abril? Doncs és que vull tancar una sèrie d'entrades que he anat fent sobre les vacances a Noruega. Tot i que el temps no va ser el millor possible, cada dia de la setmana menys un vam sortir a fer esquí de fons. Aquest esport que recomano a tothom, com el yoga o el còrrer, perquè es gaudeix en tots els nivells.

El dissabte d'arribada vaig sortir amb raquetes de nit a la neu, tal i com ja he relatat en una entrada anterior.

Diumenge de rams vam fer una petita ruta pel camí que des de les casetes porta a la casa de l'esculptor, aquella cabaneta sempre tancada (crec que és mort) que es troba davant d'un estany meravellós.

Dilluns sant vam pujar per la vall de Valdres i vam fer la foguera sobre la qual vam cuinar les saltxitxes que he explicat en una altra entrada.

Dimarts sant vam pujar a Solebu, als peus de la muntanya Soletinden i de tornada la Sigrid i jo ens vam perdre amb tots els nens i vam acabar a l'esglesieta de Kyrkjestølen al final del camí del rei. Aquesta va ser una aventura. No va estar gens malament. El Per i el Pol van fer el pic i també es van perdre de tornada.

Dimecres no vam fer res, dia de descans i amb cotxe vam anar a un hotel proper a veure el partit del Barça.

Dijous vam anar a esquiar alpí a l'estació de Fillefjell. Vaig tornar a fer la meva pisteta verda bastant llarga i vaig fer la pista dels nens seguint la Kristina i el Per.

Divendres va ser l'esquiada més llarga i més bonica. Vaig anar fins a Gamlestøga, tota sola, llástima que no vaig anar amb el Per des de les pistes d'alpi fins a Solebu i tornant per camí que fem sempre. És una excursió molt llarga i molt exigent i no m¡hi vaig veure amb cor de fer-la amb mal temps. Dintre de dos anys! Però la meva és molt i molt bonica i també llarga, vaig estar més de 5 hores.

Dissabte vam pujar per la vall Vetlefrostdalen jo amb raquetes i Per esquiant. Vam veure un paisatge impresionant.

Diumenge Sant cap a Oslo i dilluns de pasqua volar a Barcelona.