dimecres, 24 d’agost del 2011

Comença el repte



Aquesta setmana ha començat oficialment per a mi la preparació del repte més difícil des que sóc runner. El 26 de febrer de 2012 correré la meva primera mitja marató a Barcelona. Serà una cursa espectacular que toca des de Pça Espanya a Selva de Mar i des de Gran Via al Passeig Marítim.

Queden set mesos. Tinc temps. Abans faré altres curses de 10km i de 5km. Compto amb l'ajuda i supervisió del Per en tot moment.

Ja a Noruega he mantingut la forma durant tres setmanes. La primera setmana quan érem al fiord sortia cada matí a córrer 4'5km, una distància no molt llarga, però dura amb pujada i baixada. La següent setmana havia previst continuar a la muntanya fent entrenaments de desnivell però curts. El que va passar és que cada dia plovia i jo em deia, ja els faràs demà. A canvi anava a caminar 4 hores o feia treballs a la cabana. La tercera setmana la vaig passar tota caminant per Jotunheimen carregada amb motxilla.

Dilluns passat vaig inaugurar el que pròpiament serà el meu programa d'entrenaments. Tots els dilluns tinc previst anar al fitness. Primer vaig fer bici i esquí de fons d'escalfament. Després exercicis de cames i braços amb màquines i peses. Després abdominals. Fins aquí tot molt avorrit. Però per últim vaig fer sèries a la cinta. Em van agradar i el pulsòmetre es comportava força bé. Fent les recuperacions al número 8 ( a 7'5 minuts per km) i pujant les repeticions des de 9 fins a 12. Cada repetició durant un minut. Després baixar a la recuperació i pujar el següent estadi. Vaig arribar fins al 12 (5 minuts per km) i m'hi vaig estar dos minuts.

Els dimarts faré estiraments i ioga per recuperar i relaxar els músculs. Ahir no en vaig fer perquè no ha començat encara. Però he de dir que no tenia ni tiretes ni cap múscul agarrotat.

Avui em toca la tirada curta que normalment faré amb els runners de Can Mèlich. Per ara la faig pel meu compte. Serà de 8km per la Carretera de les aigües.  Uns 50 minuts o una mica menys. Descansant a la mitja part (km 4).

Els divendres o el cap de setmana dependrà de si vaig o no a Canadà. Si em quedo, tirada llarga augmentant fins a 18km. Ara però començaré per 11km. Si vaig a la muntanya faré 10km però 5km de pujada.

1 comentari:

Joan ha dit...

Això hem recorda que encara 'et dec' un apunt d'entrenament mental. PErò vaja, estic segur que ho aconseguiràs. Ara, per ara, constància i quilòmetres!