dissabte, 22 de març de 2014

La bici


Això és una bici de l'any 1900, només 15 anys després de l'invent. No es veu com l'ultim crit, però qualsevol podria anar pel carrer avui en dia passejant amb ella sense cridar l'atenció.






Aquestes eren les bicis de la nostra infancia, als anys 70. Les que ens van fer passar aquells estius meravellosos on el 22 de juny posavem el cul al seient i no baixàvem fins el 15 de setembre. Bàsicament la mateixa estructura, la mateixa idea. Pocs canvis.






Aquesta és una bici actual, en venda a Decathlon. Ha incorporat les marxes i el disseny és potser una miqueta més aerodinàmic.










Avui volia fer aquesta reflexió: com és que la bicicleta que és un invent més que centenari, bàsicament no ha canviat? Les coses ben pensades i que funcionen, continuen. És un mitjà de transport simple i efectiu, és una eina pels esportistes, és un recurs dins les ciutats paral·lel al metro o l'autobús.  Diuen que l'inventor va ser Kirpatrik per allà els anys 40 del segle XIX, però ja hi havia precedents a la Xina, Egipte i durant el Reinaixement el propi Leonardo da Vinci havia dissenyat alguna cosa semblant.


Passaria el cotxe la mateixa prova? Comprovem-ho





2 comentaris:

Per ha dit...

Curioso, pensaba que la bici había pasados por muchos cambios, desde las primeras con la rueda delantera enorme hasta el diseño que se ven en las fotos. Pero un invento genial, eso si, esta misma mañana he disfrutado de ella durante una salidita bit en Collserola :-)

Cristina ha dit...

Esas eran la prehistoria de la bicicleta, intentos de hacer algo que no salía suficientemente bien. Una vez encontrada la medida que permitía conducir sin necesidad de ser un acróbata y que tenía manejo fácil, ya no ha cambiado fundamentalmente.