dimarts, 15 de gener del 2013

Dinar de dissabte: niguiri, maki i sashimi


Feia dies que no cuinava sushi i aquest dissabte passat, aprofitant l'ocasió que la meva família argentina venia de visita, els he ofert uns boníssims niguiris, maki noris i sashimis. Per cert que la paraula sushi en realitat es refereix a l'arrós fet en pilotetes, premsat amb les mans, per tant estrictament el sashimi no és sushi.

Vaig comprar salmó, tonyina, lluç i gamba. La meva màquina de fer arròs japonesa em va ajudar molt a  fer-lo exactament al punt. Vaig parar la taula amb tots els ets i uts, només calia que seguessim a terra per semblar que érem a Toquio.

De segon i per contrastar, nosaltres que som una família intercultural, el Per va fer kjøtkakker med brunsaus noruegues, es a dir, mandonguilles amb salsa de carn i patata bullida.

Ens vam llepar els dits i no va sobrar ni una engruna.