dimarts, 4 de setembre del 2012

Ioga extrem

Els darrers dies de l'agost he estat de retir. He anat a la maquíssima masia de la Plana a Santa Maria d'Oló a fer una estada de sis dies de ioga Iyengar. És un mètode de ioga caracteritzat per la intensitat, la precisió i la concentració al màxim nivell. Quan el practicant no és capaç de fer la postura (asana) a la perfecció pot utilitzar tota mena d'estris per ajudar-se, com ara, toxos de fusta, cadires, cintes o cordes, mantes, coixins...

En la postura que veiu a la foto he estat jo les meves bones estones, amb la cadira, agafada a les potes de darrera i fins i tot amb les mans lligades per unes cintes-cordes ben tibants!

La dificultat i l'esforç són grans, però valen la pena. El professor, Jordi, tenia una enorme paciència amb tots nosaltres i omplia d'amor tots els racons de l'aula. Un aula, per cert, preciosa. Teniem un altrar amb espelmes i pregavem a déus que ni sé qui són: Xiva, Brana, Vixnu, ... els deiem que voliem la pau (Shanti) i que la volíem extendre per tots els racons de l'univers. Així començava el dia. Després dedicavem una hora a fer respiracions (pranayamas) amb tot el cos obert al màxim, al terra, els braços estirats i al final cantàvem l'Om.

Hem menjat durant sis dies vegetarià, moderadament i ecològic. hem dejunat i hem gaudit del menjar de qualitat. Ara, jo que sóc molt inconoclasta i em crec poc les doctrines, al vespre, després de sopar m'anava a fer la meva merescuda cerveseta amb patates xips, per compensar tanta neteja corporal!

A més la masia comptava amb una bonica piscina en mig del bosc i un laberint que no era tal sinó un lloc om seguies camins i et portavem cap al centre. Com dos hemisferis d'un cervell per on les idees i les il·lusions van caminant i donen moltes voltes abans d'arribar al centre. I moltes altres per sortir del cap!