dissabte, 8 de desembre del 2012

Mejor Manolo

No els vaig llegir de petita perquè tinc l'edat de l'autora, però segur que haguessin estat uns llibres de lectura continuada dels que acabava i tornava a començar. Els vaig llegir com a mare de nens petits i després com a mare de nens que ja els podien llegir sols, però aprofitant que els els regalava, me'ls llegia jo també.

Ara feia 10 anys que no sortia cap de nou. Pero jo no havia deixat de pensar en Manolito Gafotas, perquè és una lectura que racomano als meus alumnes, la deixo en prèstec per introduir-los a la lectura de llibres en espanyol i a més faig servir tant el llibre (el primer) com la pel·lícula per la classe de llengua.

Per altra banda he llegit també altres llibres de l'Elvira Lindo i sé de les seves aventures neoyorquines perquè també jo n'he tingut aquest estiu.

Ara Manolito, millor que no, "mejor Manolo", que ja se'ns ha fet gran i mira el món d'una altra manera. Ha tingut una germana, la Chirli, i l'Imbécil sembla que ja no és tan mimat (l'han destronat), pero ara és un crack de la informàtica. La seva mare, la Cata, ha esdevingut una montadora de mobles d'Ikea excel·lent. Tenen un terreny on no els han construit cap apartament, però això sí, s'han hipotecat fins les  orelles pagant-lo i tot està parat. Al terreny li diuen "El secarral" amb vistes a l'autopista. Els amics són els de sempre, tot i que han canviat algunes coses. L'Orejones és un cheerleader admirador de Lady Gagá i.... Manolo té xicota: Melany Martínez que és una campiona de llançament de javelina.

Carabanchel (Alto) ha canviat, ara ja no és el barri de la presó, ara és el barri de la ex presó.