divendres, 21 de desembre del 2012

Petit Bangkok

Fer classe sempre m'ha donat agradables sorpreses. És una professió que requereix molta energia i implicació, estar sempre molt actiu i no et permet envellir. És el millor tractament "antiedat". Una vegada entro per la porta de l'aula pot passar de tot, mai saps el que els alumnes et tenen preparat. Però jo he de dir (amb en Llach) "que a la nostra partida sempre m'han donat un bon joc".

Actualment tenim pocs alumnes, poques hores de classe i per això a la direcció se li va acudir regalar-ne algunes per tenir-nos ocupats. Es diuen hores Plus i són gratuïtes.

Doncs en una d'aquestes hores de conversa en castellà per alumes de tercer (un nivell intermedi) em van demanar si podíem parlar dels nostres respectius països. Ho vaig trobar una bona idea i cadascú va presentar el seu país des de diferents aspectes. Japó, Corea, Tailandia.... Com veieu els erasmus han desaparegut del mapa i regnen els asiàtics.

De és un noi tailandés, de nom evidentment més llarg, però com que no som capaços de recordar-lo ens diu que li diguem només De. Surt a la pissarra i parla del seu país però especialment del nord, Chang-Mai d'on és ell. Parla del menjar. Comenta que arreu del món hi ha molts restaurants on es pot menjar talilandés, com ara a Barcelona, al barri de Gràcia on ell sap d'un molt bó: el Petit Bangkok. Li dic que m'agradaria anar a provar-ho.

Uns dies després li comento al Per si li ve de gust sortir a fer unes compres de Nadal i després a sopar a algun lloc. Decidim anar al restaurant racomanat pel De. Ho dic a classe que avui soparé al Petit Bangkok i ell em racomana reservar perquè sempre està ple.

Sopem un deliciós àpat de tres entrants i dos plats principals, amb cervesa tai. Un dels entrants són aquest extraordinaris rollets de gamba amb menta fresca un punt picants. Demanem postres i cafè.

Ha llamado De para preguntar si habías venido. Tú eres la profesora, ¿verdad?
Sí, bueno, no soy su profesora principal, pero le doy algunas clases.
Pregunta si os ha gustado la comida.
¡Sí! ¡Está buenísima!
De os invita a los postres
¿De verdad? ¡Gracias!

Us racomano de veritat aquest restaurant, no només perquè sigui d'uns coneguts del meu alumne, sinó perquè té bon preu, és autèntic i són la mar de simpàtics.